A PROJEKT CÉLJAI: A tanulók által igényelt, változatos tematikájú programok
célja olyan ismeretek átadása, amelyek segítséget nyújtanak
a tantárgyi megalapozásban, elmélyülésben, kiegészítésben. -
A versenyek, vetélkedők: a gyermekek kulturált versenyzési
készségét, a szabályos játék tiszteletét kívánják
fejleszteni. - Kiscsoportos tehetséggondozó foglalkozások: a
tanulók más nyelvek és kultúrák iránti toleranciáját,
érdeklődését, tájékozottságát növeli, ugyanakkor a komplex
képesség- és készségfejlesztést célozza meg alapozva a
pragmatikus tudásanyagra, ill. a gyakorlatorientált
módszerekre.
- A témanapok/hetek: adott témakörben az
érdeklődésnek megfelelő intenzívebb és gyakorlatiasabb,
lazább együttlétet, a játékosság, a fantázia szárnyalását
segítik elő, valamint a felelősségteljes, környezettudatos
életvitel gyakorlati megvalósításának lehetőségeit célozzák
meg.
Heti/havi szakkörök célja: az alkotó- és
képzőművészet iránti igény felkeltése, az értelmező és értő
olvasás, valamint az idegen nyelvi és számítástechnikai
kompetenciák fejlesztése; az egyes tudományági motiváció,
érdeklődés megalapozása; a közösségi alkotások
létrehozásának megtapasztaltatása; a helyi kulturális
örökségek felfedezése.
- A „Kulturális óra” célja: a
település környezeti, szellemi, művészeti és kulturális
értékeinek, hagyományainak feltárása, megismertetése, a
helyi művelődési szokások gondozása, gazdagítása.
- A tanulás
örömének, fontosságának, az egész életen át tartó tanulás
szükségességének megismertetése, az ifjúság tudásvágyának
felkeltése; a továbbtanuláshoz szükséges szakmai alapozás
megteremtése. A közoktatási és kulturális intézményekkel
való hosszú távú és aktív együttműködés, partnerség
kialakítása, megerősítése. Ugyanakkor saját
programkínálatunkat, programsorozatainkat szeretnénk
bővíteni a nevelési-oktatási intézmények közreműködésével. A
tervezett programok révén szervezetünknek sikerül közel
kerülnie a térség nevelési-oktatási intézményeinek
szereplőihez, ugyanis megpróbálja az iskolai kereteken kívül
szerveződő nem formális és informális tanulási alkalmak
során kiaknázni, felszínre hozni a tanulókban rejlő
kreativitást, a művészeti, nyelvi és kreatív képességeket,
azok szabad kibontakoztatását; fejleszti kapcsolatteremtő,
önkifejező, problémamegoldó és konfliktuskezelő képességüket,
aktivitásukat és motiváltságukat. Mind ezek által hátrányos
helyzetük valamelyest mérséklődik, kompenzálódik. Ezek a
szabadidős tevékenységek - mint a gyermekek és tanulók
számára elsődlegesen elérhető nem formális és informális
tanulási lehetőségek - hatékonyan segítik a
kompetenciafejlesztést, ugyanakkor csökkenthetik a
végzettség nélküli iskolaelhagyást. Úgy igyekszünk a
pedagógiai programok alapján a tanórai és tanórán (iskolán)
kívüli tanulási formákat összekapcsolni, hogy a
hatékonyságuk kölcsönösen növekedjék: a szabadidős, nem
formális, informális kihelyezett foglalkozásainkkal
próbáljuk kiegészíteni, színesebbé, tapasztalatibbá tenni az
iskolai, tanórai tematikákat.
- A pályázati projekt hosszú
távú célja az iskolán kívüli humán és természettudományi
tehetséggondozó formák erősítése; a közép-, és hosszú távú
cél a tudás-társadalmak fejlesztése, a tudás-innováció
erőteljes támogatása a legfiatalabb korosztály tehetségének
kibontakoztatásával, megteremtve ez által az „eredmények”
hosszú távon történő fennmaradását, ennek a biztosítását.
Bízunk abban, hogy a formális oktatást támogató és
kiegészítő programok hozzájárulnak a résztvevők
személyiségfejlődéséhez, képességeik kibontakoztatásához,
innovatív gondolkodásmódjuk kialakításához.
TÉMAHETEK/NAPOK: Témahét óvodásoknak: A játék hete Környezettudatos háztartás,
környezetvédelem a mindennapokban
HETI SZAKKÖR: Rendhagyó
irodalom óra, anyanyelvi kompetenciafejlesztő szakkör
Internet az idegen nyelvtanulás szolgálatában – angol
nyelven Internet az idegen nyelvtanulás szolgálatában –
német nyelven Digitális-írástudást, digitális kompetenciát
és információkeresést fejlesztő szakkör: „Guglizz okosan!”
HAVI SZAKKÖR:
Manuális készséget fejlesztő környezettudatos kézműves
szakkör: „Kreatívkodjunk öko-módon”
Kezdeményező- és önkifejezőkészséget, társadalmi aktivitást
növelő szakkör:
„Hatékony önkifejezés, kezdeményezőkészség a mindennapokban”:
VERSENY/VETÉLKEDŐ: Matematika verseny, Idegen nyelvi verseny
(angol, német):
TEHETSÉGGONDOZÓ,-FEJLESZTŐ, FELZÁRKÓZTATÓ
KISCSOPORTOS FOGLALKOZÁS: Angol olvasósarok, Német
olvasósarok
KULTURÁLIS ÓRA:
Múzeumi, könyvtári és levéltári rendhagyó órák: „Kulturális
intézmény mustra”
|